Описание:
През 50-те години на миналия век цифровизацията (digitization)
започва с конвертиране на аналогови сигнали или информация от всякаква форма в цифров формат, който може да бъде разбран от компютърни системи или електронни устройства и вземане на аналогов процес и превръщането му в цифрова форма без каквито и да било промени в процеса (Gartner Glossary). Последващото развитие на интернет
технологиите през 90-те години на миналия век и електронната търговия през 2000 година промени начина, по който хората работят, пазаруват, пътуват, обучават, управляват и изобщо живеят. Широкото разпространение и използване на интелигентни устройства като смартфони, таблети и мобилни приложения създаде нова пазарна реалност,
към която търговците трябва да се адаптират, за да останат конкурентоспособни. Дигиталните технологии позволяват, клиентите винаги да
са в интернет и да очакват съдържание, съобразено с това, което правят по всяко време, навсякъде и на устройство по техен избор. „Нарастващото навлизане на дигиталните технологии в обществото със свързаните с това промени в поведението на хората” се определя от Gimpel,
H. и Röglinger, M. (2015) като дигитализация. Но тяхното определение
за дигитализация отразява само социалния аспект на явлението. Новото поведение на клиентите принуждава бизнеса да въвежда нови технологии с цел достигане на по-високо ниво на развитие на бизнес процесите, продуктите и услугите.