Description:
През последните няколко години на вниманието на ИТ специалистите и бизнес анализаторите наред с облачните услуги и виртуализацията се наредиха и големите данни. Те представляват съвкупност от структурирани и неструктурирани данни с голям обем, които се генерират с огромна скорост от различни и многобройни източници. Притежават различен формат и се нуждаят от анализ в реално време. Големите данни помагат на бизнеса да може да предвиди
промените в бизнес средата по-бързо и да реагира по-ефективно и адекватно с оптимално пред ложение за конкретния случай. Целта на настоящата работа е да направи обзор на възможните имплементации на иновативната технология като инструмент за постигане на конкурентно предимство. Предложеният вариант се базира на комбинация от релационни и нерелационни бази данни за съхранение и преразпределение на нарастващия обем информация.
Ключови думи: големи данни, бизнес анализ, бази данни.