dc.description |
Маркетолозите днес са изправени пред сериозно предизвикателство: как да открият хитроумни идеи в хиперконкуретния и суперсегментиран пазар. В условията на консуматорска икономика, пренаситена с хомогенни продукти и имунизирани срещу рекламните послания клиенти, традиционният вертикален маркетинг не работи.
В тази книга легендарният гуру на маркетинга Филип Котлър заедно със специалиста по бизнес консултации Фернандо Триас представят нова система за разработване на остроумни и нестандартни идеи и възможности - латералния маркетинг. Латералният маркетинг допълва традиционния като предлага алтернативен път към откриване на нови идеи. Латералният маркетинг позволява на маркетинг специалистите да разработят напълно нови продукти, целящи широка аудитория, за разлика от традиционния маркетинг, който предлага познати продукти на все по-стесняващи се пазарни сегменти.
Котлър и Триас превеждат многобройни примери как латералният маркетинг ражда продукти, които успяват дори в условията на хиперконкуренция и продуктова хомогенност. Латералният маркетинг включва и използването на стари продукти по нов начин, като например рекламирането на аспирина като превантивно средство срещу инфаркт. Новите маркетинг концепции, довели до тези продукти са пряк резултат от креативен процес, различен от познатата ни и вече слабоефективна вертикална сегментация.
Тази книга представя рамката и теорията на латералния маркетинг и разработването на новаторски идеи. |
bg_BG |