Описание:
Дигиталната трансформация променя традиционно използваните бизнес процеси, повишава фирмената конкурентоспособност, анализира нуждите на клиентите и намалява разходите. Това може да се случи чрез решение за оптимизиране на процесите в един отдел или променяне на структурната организация. Целта на тази статията е да изследва необходимостта от дигитализиране на финансовите отдели в българските компании и промяната на бизнес моделите в следствие внедряването на нови технологии. Чрез теоритичен анализ и проучване на възможности-те, които предоставят информационните технологии, се представят изводи относно приложението на технологиите за повишаване на конкурентоспособността и промяна на стратегическите процеси в компаниите. На база теоритично изследване се формират обобщения относно промените, които ще предизвика дигиталната трансформация и начини-те за нейното планиране, внедряване и измерване на резултатите.