Резюме:
Ангажираността се проявява чрез мотивация за постижения, инициативност, готовност за приемане на предизвикателства, адаптивност, упоритост и настойчивост за постигане на целите на организацията.
Ангажираните служители работят по-добре и постигат по-високи резултати, защото тяхната мотивация е вътрешна. Те откриват личностен смисъл в това, което правят, по-иновативни са и имат високи вътрешни стандарти, които не им позволяват да се примиряват с посредствено изпълнение – нито от самите себе си, нито от колегите.
Ангажираните служители работят усърдно и се чувстват дълбоко свързани със своята организация. Те постигат личностна реализация чрез работата си. Те са добри професионалисти и знаят, че чрез резултатите от своята професионална дейност могат най-добре да покажат на другите своите силни страни.
Ангажираните служители са тези, които вярват в организацията и се идентифицират с нея. Не е необходимо някой да ги контролира, за да работят усърдно.
Те работят постоянно на върха на възможностите си заради самите себе си, колегите и ръководителите си.
Описание:
„Барометър на ангажираността“ е национално изследване на нагласите на служителите в държавната администрация, което се провежда за четвърта поредна година. Барометърът представлява инструмент за оценка на удовлетвореността и ангажираността на държавните служители. Научните изследвания показват, че мотивацията на персонала има съществено значение за ефективността на всяка организация, както и че тя обуславя почти 30% от финансовите резултати.
Ангажираността е важна не само за компаниите, но и за държавната администрация. Въпреки че пред нея не стои императива да бъде конкурентноспособна на пазара, тя е длъжна да изразходва ефективно парите на данъкоплатците и да постига повече с ниски разходи.